Diagnostika BMW INPA K+DCAN s prepínačom
Rozhranie USB OBD2 BMW-INPA/Ediabas-K + DCAN umožňuje kompletnú diagnostiku BMW
Čipová sada FTDI FT232RQ, vysokorýchlostný prenos dát, podpora dual K-Line
Čítanie, odstraňovanie chýb, opravy, kódovanie funguje s INPA, s dobrým výkonom.
Podporuje vysokorýchlostný CAN (500 kbps) a nízkorýchlostný CAN PT (100 kbps).
Podporuje širokú škálu modelov BMW od roku 2001 do roku 2016; Jednoduchá inštalácia vrátane ovládačov
Vysoko kvalitný USB diagnostický kábel K+DCAN má nasledujúce vlastnosti:
Emulácia režimu CAN BUS.
Čipová sada FTDI FT22RQ.
Chybové kódy je možné čítať a mazať.
Ľahko prepínajte medzi starými a novými modelmi.
Podporuje duálny K-line.
Kategória: | Diagnostiky pre danú značku vozidla |
---|---|
Záruka: | 2 roky |
Kábel K+DCAN vďaka vstavanému prepínaču podporuje dvojitú líniu K, takže na rozdiel od svojho predchodcu (bez prepínača) nie sú problémy s väčšinou modulov v automobiloch BMW. Vďaka tomuto riešeniu je spoľahlivý a ideálny na profesionálne použitie.

Prepínač umožňuje pripojiť alebo odpojiť 8 pin v rozhraní, ktoré sa používa na prenos dát zodpovedných za diagnostiku modulov v niektorých BMW autách. V 90% prípadov by mala byť táto línia pripojená. Aby sme lepšie porozumeli princípu fungovania, najprv popis typu diagnostických línií v automobiloch BMW a aké informácie sú prostredníctvom nich zasielané.
KLine - Jedná sa o diagnostickú linku používanú v automobiloch od roku 1996 do roku 2007. V zásuvke OBD2 prebieha prenos dát na pinoch 7 a 8. E6x, E70, E87, E9x do roku 2007 prebieha prenos informácií z modulov na líniu 7. Aj BMW e38, e39, e46, e53, e83 fungujú na línii 7, sú tak posielané informácie z motora a automatickej prevodovky. Ale ostatné moduly sú však načítané z línie 8. Preto je potrebné aby piny 7+8 boli spojené.
D-CAN - To nie je nič iné ako „modernizovaná“ diagnostická línia, ktorá sa objavila v automobiloch BMW radu E v roku 2007. Zásuvka OBD2 v týchto vozidlách je umiestnená na kolíkoch 6 (Low-Speed CAN) a 14 (High- Speed) CAN). Od roku 2007 všetky autá BMW používajú túto linku na odosielanie všetkých dát z modulov.
Zhrnutie : Automobily BMW radu E do roku 2007 používajú na diagnostiku linky K (piny 7 a 8), zatiaľ čo od roku 2007 boli rovnaké informácie zasielané na novšiu linku s názvom D-CAN. Tak že pre modely BMW radu E po roku 3/2007 postačí kábel K+DCAN bez prepínača.
Prečo je teda nutnosťou „premostenia“ pinov 7 a 8? Pretože novšie modely ich nepoužívajú a tieto linky sú voči nim ľahostajné, ale staršie modely potrebujú obe linky pre plnú diagnostiku. Linka 8 v niektorých autách tiež slúži ako port ETHERNET, pomocou ktorého môžete diagnostikovať multimediálne moduly CIC a NBT. Spustenie tohto vedenia spoločne s vedením 7 spôsobí, že sa na ňom objaví napätie, čo má za následok odpojenie všetkej diagnostiky. Áno, pre túto malú skupinu automobilov je tento spínač dôležitou funkciou, bez ktorej by žiadna diagnostika nebola možná. V ostatných prípadoch je najvhodnejšie nastaviť prepínač do polohy, kde sú pripojené piny 7 a 8.
Príklady podporovaných modelov BMW (1996 – 2015):
KLine MODELY | MODEL D-CAN |
BMW radu 1 E87 | BMW E60, E61 3/2007 |
BMW radu 3 E46 E9X | BMW E83 9/2006 |
BMW radu 5 E39 E60 E61 | BMW E84 |
BMW radu 6 E63 E64 | BMW E81, E87 3/2007 |
BMW radu 7 E38 E65 E66 | BMW E90, E91, E92, E93 3 / 2007 |
BMW radu X E53 (E83 do 09/2006) | BMW E70 (Nové X5), E71, E72 |
BMW radu Z E52 E85 | R56 (nové Mini) |
MINI R50, R52, R53, R55, R56 | R57, R58, R59, R60, R61 |
ROLLS ROYCE |
Podporované protokoly:
- Vysokorýchlostný D-CAN a PT-CAN (500 kbit/s)
- Nízky-rýchlosť K-CAN (100 kbit/s)
- Štandardné BMW porty (rozhranie BMW-OBD) BMW ADAPTÉR 20PIN/OBD2
Podporované programy:
Rozhranie pracuje s programami ako: INPA, ISTA-D, ISTA-P, NCS Expert, DIS, TIS, SSS Progman, NFS, WinKFP, Toolset32, Navcoder, Carsoft, BTool Expert a ďalšie ...
Príklad použitia rozhrania K + DCAN:
- čítanie parametrov LIVE DATA počas nastavenej a očakávanej prevádzky vozidla, ako sú vanos, sondy, tlak čerpadla, tlak posilňovača turbodúchadla, hladkosť jednotlivých valcov, prietokomer atď.;
- testy ovládačov (napr. test ventilátora na kontrolu správnej funkcie);
- kódovanie, programovanie a prispôsobenie modulov,
- nastavenie xenónových svetiel;
- aktivácia denných svetiel, funkcia denných svetiel je prevzatá žiarovkami diaľkových svetiel pracujúcich s približne 20% výkonom;
- aktivácia smerových svetiel pri zatváraní;
- vypnutí signálu nezapnutého pásu;
- uzavretie centrálneho zamykania za jazdy;
- Nastavenie PDC (parkovací asistent);
- zrušiť servisnú prehliadku OLEJOVÁ SLUŽBA, INSP1, INSP2;
- resetovanie / výmena doby kontroly oleja a brzdovej kvapaliny;
- a mnoho ďalších…
Požiadavky:
- Systém Windows: XP odporúčané, 7, 8, 10, 11
- USB port;
- minimálne 10 GB voľného miesta na disku;